Kilometer več ni nikoli odveč: Soleus GPS 3.0 – skoraj vse

Posted: 19/03/2013 in hribi, lauf, prebliski
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Spoštovane rekreativke, cenjeni rekreativci: še drugič »žio, zdrao« na podrobnejši recenziji (ker ste tu in tu in tu že lahko povohali nekaj opazk) tekaške ure Soleus 3.0 GPS. V spominu rumenega sprejemnika se je v obdobju od januarja do marca nabralo 30 spominov na preznojene kilometre (in ura sporoča, da je file full ?). Navkljub, za tek, relativno ugodnih vremenskih razmerah, ki so bile v prvem tromesečju tega leta, sem večino kilometrov opravil znotraj (mini intro-pomislek: postajam softič ?), na tekaški stezi, a sem z zabeležkami zunanjega dogajanja vseeno dobil nekaj snovi za prvi vtis. Že na začetku lahko izpeljem: SOLUES 3.0 GPS je vsekakor zabavna in za “zmernega tekača – gadget rekreativca” nedvomno koristna naprava.

NEUČAKANOST

Kot se za neučakanca spodobi, se je tudi to uvodno spoznavanje začelo po domače: beri: brez navodil, ki sem jih kasneje sicer vseeno vzel v roke. A v resnici prave potrebe po njih niti ni bilo in zato ne bom bentil čez navodila. Ta so razumljiva, a jih je sumljivo malo, sploh v primerjavi s kakšnim Polarjem. Za osnovno optimizacijo zadostujejo, za razjasnitev kake malenkosti pa je potrebno malo pobrskati naokrog. Ura s šestimi gumbi (pritisk na rumenega takoj povzroči vklop GPS funkcije) je namreč dovolj enostavno zastavljena, da jo praktično vsak (ki zna spedenati mobitel izpred desetih let) lahko razume ter jo optimizira po svojih željah v zelo kratkem času. To je ta filozofska enostavnost, ki ji skušajo proizvajalci SOLEUSA slediti v kar največji meri. Nezapletenost v tem oziru, v smislu takojšnje intuitivne uporabe, brez študiranja debelih biblij, uri nedvomno štejem v plus. Seveda so zato možni zapleti, a te boste skozi besedilo že razbrali – in spet: če niste preveč tečni v doseganju osebnih rekordov, vas to niti ne bo motilo. Sicer pa velja, da je celoten paket precej robusten, saj je vse kar dobite v paketu takoj pripravljeno na akcijo (ura, pas za merjenje srčnega utripa, ki je nezahteven za vzdrževanje in kabelček za povezavo, ki se z lahkoto nasadi na ustrezno mesto)

OSEBNA PRILAGODITEV

Potem, ko v razdelku SET nastavite datum, točen čas, lahko za dve časovni območji (kdaj mi bo to prišlo prav ? – vsem uram tega sveta zaradi tega, pri mojem življenjskem slogu, takoj pripišem nepotrebnost, ki jo imajo zgolj zaradi naštevanja funkcij na letaku) in alarme in kontrast in podobno, se spotaknete ob rubriko »RUN DATA« in jo zaradi začetne praznine tudi hitro zapustite in potem naletite na rubrike, ki bi jih lahko poslovenili kot »način vadbe«, a v realnosti na zaslonu zagledate napise: »RUN«, »CHRONO«, »HRM« in »TIMER«.

SKRIVNOSTI KATEGORIJ

Kar se tiče prvih treh kategorij, je nedvomno potrebno poudariti, da gre za različna poimenovanja iste stvari, saj v vseh treh primerih dobite na ekranu enake zadeve, samo v razporeditvi podatkov in v poudarjanju posameznih kategorij se malce razlikujejo. Mimogrede: med samo vadbo lahko med izbrani meniji neovirano preklapljate. Na tem mestu naj se bralec seznani še s zaznamkom, da je ekran sestavljen iz treh vrstic, pri čemer lahko navdušeni rekreativec v spodnjih dveh vrsticah izbira vrsto prikazanega podatka, medtem ko je zgornja vrstica zacementirana s skupnim časom trenutne seanse. V vsaki izmed spodnjih dveh vrstic (ne glede na to v katerem »načinu vadbe« se nahajate) lahko izbirate med naslednjimi podatki: ura, štoparica, razdalja, kalorije, hitrosti (merjena v km/h), tempo (podano v min/km), kar v bistvu pomeni, da si lahko napedenate ravno tisto kombinacijo, ki vam v danem trenutku ustreza. Precej ugodno. Modeli, ki tečejo redno, denimo po kakih predpisanih vadbah in skušajo izvajati sistematični trening (bodisi na podlagi pulza, bodisi na podlagi tempa ali hitrosti, nemara po porabljenih kalorijah) bodo to možnost cenili. Če tečeš glede na srčni utrip, je nedvomno smiselno izbrati način teka HRM, saj je v tem primeru, prikaz srčnega utripa najbolj poudarjen (enako velja tudi za rubriki »RUN« & »CHRONO«).

TAKOJŠNJA ANALIZA PRIDOBLJENIH PODATKOV

Po opravljeni vadbi z nekaj pritiski na spodnji desni gumb shraniš nabirek podatkov in se preko razdelka »RUN DATA« odpraviš na prvo analizo. Srce ti zapoje v prešernem navdušenju, ko ugotoviš, da se na ekranu pelje množica podatkov, s pomočjo katerih lahko takoj ovrednotiš zadnji trening. Takoj po vstopu v datoteko zadnje vadbe izveš začetek in konec vadbe ter pretečeno razdaljo, nadalje se moraš prebiti skozi analizo intervalov, kjer se lahko informiraš o času trajanja posameznega intervala ter o pretečeni razdalji v tem obdobju. Naslednja postavka je prikaz skupnega časa treninga, povprečnega srčnega utripa (glede na celo vadbo) in obdobja teka v območju »IN ZONE« oz. v obdobju nizke intenzivnosti. To obdobje sicer lahko nastavite s pomočjo programske opreme SOLEUS. Ampak o tem kasneje (ko pridemo do ovrednotenja programske opreme). Za takojšnji pozitivni vtis ura poskrbi še z neposrednim dostopom do naslednjih podatkov: po dodatnem pritisku na ustrezni gumb, ura postreže še s podatkoma o povprečni in maksimalni hitrosti ter v nadaljevanju tudi z enakovrednima podatkoma o tempu. Čisto na koncu se lahko informirate tudi o porabljenih kalorijah. Kar se mene tiče je nabor ponujenih podatkov takoj po teku nedvomno inspirativen in v primeru razumevanja teka kot družabne kategorije, lahko nabor podatkov  takoj služi kot izhodišče za analizo, debato…..Potem o napredku sploh ni več dvoma.

UPORABA TIMERJA & AUTOLAP

Malce manj navdušujoča je uporaba funkcije»TIMER«, kjer sicer lahko strukturirate trening z definiranjem šestih intervalov, a morate imeti ob tem vseskozi v mislih, kaj v dotičnem intervalu počnete (npr. šprintate do konca, ali se vlečete z namenom pridobivanja dodatnega kisika oz. počnete kaj tretjega koristnega za napredek izmučenega tekača) – dodatna misel zna biti za izčrpanega tekača včasih nepredstavljiv napor. Po izkušnji s Polarjem RS 200 sem si uporabo timerja predstavljal drugače. Spričo dejstev, da je rumeni računalnik poleg štoparice tudi GPS sprejemnik in merilec srčnega utripa ter ima alarm, sem pričakoval neko obliko konvergence, pri čemer bi lahko štoparico v obliki timerja uskladili bodisi z izmerjeno hitrostjo bodisi z izmerjenim srčnim utripom. Ura bi morala imeti zvočno/vizualna opozorila v primerih prepočasnega ali prehitrega teka oziroma prenizkega ali previsokega srčnega utripa. Škoda ker »TIMER«  ne izkoristi potenciala v celoti. Kot rečeno, s Polarjem, ki je imel možnost izbire načina treninga (basic, free, fartlek, ownzone, interval, spinrt..itd), sem se v obdobjih rednega teka na ta način precej zabaval. Poleg opisanega pa ima uporaba možnosti »TIMER« še eno pomanjkljivost: v kolikor tečete v načinu »TIMER« se seansa ne shrani, zato so tako pridobljeni podatki izgubljeni. Škoda: bil bi zanimiv aspekt analize. Morda sem pa samo spregledal kako povezavo in nemara TIMER celo deluje nekako konvergenčno. Poročajte, razložite. Prosim.

A dovolj jamranja, gremo naprej, ura se mi zdi vseeno koristna. Dobro stran ure nedvomno predstavlja funkcija AUTOLAP. AUTOLAP pomeni merjenje časa, hitrosti, tempa, utripa na točno določeni razdalji. Izberete lahko AUTOLAP na 400 metrov, en, dva, tri , štiri ali pet kilometrov (in če vas ta opcija preveč nervira, jo lahko še vedno izklopite). Ko odtečete izbrano razdaljo, vas na to dejstvo urca s kratkim piskom (ki bi lahko bil glasnejši) opozori, vaš pogled pa seveda takoj zatem usmerite proti ekrančku (in da: še vedno imate dovolj časa za branje – kar je bolje kot pri Polarju, kjer sem vedno komaj uzrl podatke), kjer preberete kratek povzetek. Na ekranu lahko razberete podatke o skupnem času vadbe, o hitrosti oz. tempu pretečenega intervala in o času, ki ste ga porabili za interval.

ZASLON

Naslednjih nekaj besed bo namenjenih zaslonu. Po forumih sem sicer zasledil pritoževanja, da je zaslon ure »bohpomagi iz osemdesetih«, da se ne vidi nič, a moja izkušnja je pozitivna. Pravzaprav od zaslona prav veliko več ne pričakujem. Razen skoraj očitka o retro izgledu (ampak to je vseeno stvar osebnega okusa) ni motilo nič, podatke sem videl, jih z lahkoto prebral, resnično navdušen sem bil pa ponoči, sploh v primerjavi s Polarjem. NIGHT MODE  omogoča dober pogled. Še nabolje pri tem je fina možnost nastavitve nočnega načina. Lahko ga izklopiš, nastaviš za 10 sekund, morda za 20 sekund (kar se zdi meni najbolj uporabno) ali pa celo nastaviš tako, da je nočni način vklopljen med določenimi urami (npr. med sedmo zvečer in peto zjutraj, da lahko nažiga zeleno-modro svetlobo celo noč). To je precej bolje kot pri Polarju, kjer sem vedno hitel z branjem in sem pogosto spregledal kak podatek.

PROGRAMSKA OPREMA

V digitalnih časih bi bilo čudno, če ne bi obstajala vsaj neka povezljivost med različnimi napravami, ki bi omogočila »gadget tekaču« dodatne užitke z analizo. SOLEUS 3.0 GPS seveda ni nobena izjema: ima svojo programsko opremo, ki jo poiščete na spletni strani proizvajalca/zastopnika ter namestite na vaš računalnik. Ko uro in komp s kablom uspešno povežete, se lahko prične nadaljnje užitkarjenje.

Jep, tek že nekaj časa ni več zgolj preznojena zabava. Povezljivost je korektna, stvar sev testiranem obdobju ni sesuvala in iz ponujenega nabora možnosti  programske opreme SOLEUS se je vseeno dalo razbrati kar nekaj stvari. Skratka – naslednje fakte štejem v plus: tudi SOLEUS software je precej enostavna zadeva, ki ne potrebuje poglobljenega študija navodil. Za prenos podatkov se z uro enostavno dogovorite s potrditvijo na vljudno vprašanje o prenosu. Podobno vljudno se nekaj trenutkov kasneje zmenite tudi o brisanju podatkov, nakar se lahko posvetite uvodni strani, kjer imate že ponujene tri različne možnosti vstopa (Information, Data file & Settings). Lahko vstopite neposredno med podatke zadnje vadbe, lahko takoj pošnofate za zemljevidi ali analizirate intervale. Za sistematike med nami je tu neposredna možnost tedenskega in mesečnega pregleda. Preko tega pogleda pa lahko zavijete tudi k nastavitvam.

VSTOPNE MOŽNOSTI

V resnici vse tri vstopne možnosti pomenijo premik k isti zadevi: pomenijo dejanski vstop v program SOLEUS. Štartano z leve strani se najprej srečamo z DATA menijem.V DATA meniju se vam prikaže precej informativna stran, kjer se lahko v levem zgornjem delu pozanimate o koledarskih terminih, medtem ko desni zgornji del poskrbi za osnovne informacije o označeni vadbi.  Nasploh je leva stran namenjena celostnemu pregledu, kjer upravljate (v smislu, da jih lahko tudi brišete, če podatki lažejo🙂, medtem, ko je preostanek strani namenjen označeni vadbi. Osrednjo pozicijo zavzame graf iz katerega lahko razberete potek vadbe (utrip & tempo ter označeno območje nizke intenzitete oz. po Soleusovo: IN ZONE«. V tem razdelku so (verjetno kot zanimivost ?) pustili občestvu v čudenje analizo stanja prav vsake sekunde v opravljeni vadbi. Jaz si s tem nisem znal pomagati, pa vi ?🙂

LAP DATA

Vsaj jaz, še posebej ob vklopljeni AUTOLAP funkciji, sem najbolj užival v razdelku »LAP DATA«, kjer sem lahko deskal na velikih informacijskih valovih s podatki o vsakem pretečenem intervalu v določeni seansi. Grafična rešitev tega razdelka ponuja na levi strani  celostni pogled na podatke (uro začetka in konca teka, število intervalov, razdaljo, čas teka, povprečno hitrost, povprečen srčni utrip, porabljene kalorije in INZONE čas) vsakega posameznega, zabeleženega in shranjenega teka. Tabela na desni strani ponuja še več, namreč nabor podatkov o intervalih v vsakem posameznem teku. S premikanjem kurzorja  v levo izveš mnogo in predvsem naslednje podatke o vsakem intervalu: tip intervala (samodejno ali ročno), čas intervala, skupen čas, pretečeno razdaljo v intervalu, celotno razdaljo, povprečen tempo, povprečno hitrost, maksimalno hitrost,  porabljene kalorije v intervalu, povprečen, maksimalen in minimalen srčni utrip v pretečenem intervalu ter čas »INZONE«.  Bi rekel, da taka množica številk pomeni precej mokrih sanj za analitike.

WEEK & MONTH DATA

Naslednjo grafasto izkušnjo predstavljata razdelka WEEK in MONTH DATA, kjer lahko dojamete razsežnosti pretečenega. Vsekakor je lahko konec meseca pred nami inspirativna slika, ki z dodanimi podatki v desnem kotu, samo še podžge predanost k treningu. Valjda gre napredek navzgor. Za zbiralce letnih kilometrov in bolj izkušene tekače, ki vedo, da se le z vztrajnostjo daleč pride, je ta graf nedvomno pomemben pokazatelj napredka do tako želene tisočice oz. do postavljanja novih mejnikov.

ZAVIHEK GPS

Na potovanju od skrajnega levega proti skrajnemu desnemu, prispe nadebudni “tekač info-siste-analitik” tudi do zavihka GPS; torej do stvari, ki iz avanturistov in popotnikov dela ziheraše. Je pri teku kaj drugače ? GPS funkcija seveda ne bi zacvetela v vsej svoji lepoti, če programska oprema ne bi imela izrisa pretečene trase. Tale programček za namen izkoristi Google maps in vsakič znova nariše traso izbranega teka. Za to potrebuje nekaj trenutkov, a to ni moteče. Sam, ker postajam ziheraš, morda v tem pogledu pogrešam še kilometrske oznake (in morebiten dostop do podatkov posameznih intervalov), a glede na to, da sem do sedaj tekel brez gps-a oz. kakega nadomestka v obliki footpoda, še vedno uživam v pogledu na traso in vsem zainteresiranim razlagam, da moja predvidevanja in vozakanja s kolesom, preverjanja z avtom in podobno izpeljani štosi, so/ali niso držala. Skratka, stvar deluje fino, še posebej zato, ker SOLEUS 3.0 GPS ne izgublja signala. Stvar je robustna in dela.Nič več , nič manj – stvar dela tako kot mora in se pričauje. V obrambo navdušenja nad delovanjem GPS-a še povem, da sem preizkušal v megli, v oblačnem, med dežjem in snegom; včasih je bilo celo jasno – a težav ni bilo. Za konec tega poglavja še dodam, da edino vtem načinu funkcionira tudi »PRINT MAP«.

NI ŠE KONEC PROGRAMSKE OPREME

Kaj še ponuja rumena programska oprema ? Ponuja še nekaj dela in poenostavitev v prid uporabniku. S pomočjo programske opreme lahko seveda nastavite nekaj parametrov (kot so:osnovni podatki o uporabniku, sistemske nastavitve, kardio, enote) .

Spotoma lahko upravljate s podatki, ki jih brišete ali shranjujete kot backup. In seveda, če že imate backup, se predvideva sesutje oz. izbris vseh podatkov). Ko se to zgodi (npr. ob nameščanju izboljšane verzije programske opreme se podati ne prenesejo), ste lahko mirni, saj ima programček ravno v ta namen zamišljeno »RECOVER« funkcijo. Deluje. Yeah – »Take rabmo«.

DRUŽABNOST

In tako na koncu pridemo do vprašanja: kaj sploh še ostane velikim ? En odgovor se ponuja sam po sebi: družabnost oz. socializiranje v družbenih omrežjih tipa Facebook, Twitter itd. Soleus neposredne povezave na ta omrežja ne omogoča, ponuja pa obvoz preko aplikacije Mapmyrun (in še nekaterih kot navaja proizvajalec), ki ima v Solues programčku celo svoj zavihek. Ampak tu se zatakne. Prav z namenom testiranja sem se logiral na Mapmyrun in začel uživati v uporabi tega orodja – nekakšnim več kot športnim spletnim dnevnikom, a pri komunikaciji med Soleusom in spletno storitvijo se je zatikalo. Izvoz tako GPX kot TCX podatkov iz Solueusa v Mapmyrun mi ni uspel (čeprav na nekaterih forumih poročajo o delovanju te možnosti), zato sem želji, po objavi teh podatkov na blogu, zadostil z malce vijuganja. Priznam: to me je malo iritiralo, ne zaradi družabnih omrežij, temveč zato, ker je Mapmyrun precej prijazna aplikacija, kamor bi lahko spravljal trase svojih podvigov. To s kompatibilnostjo TCX/GPX podatkov je nasploh hecna zadeva, ker na Everytrail.com, ki ni prvenstveno tekaška aplikacija (in je v Soleusovih zapiskih niti nisem našel – njeno poznavanje je posledica drugih virov), temveč namenjena outdoor entuziastom različnih barv, sem TCX podatke spravil. Z malo telovadbe sem zemljevide z vrisanimi trasami kasneje na blogu objavil v jpg obliki. Upam, da Soleus zadevo čim prej uredi, ker je ura čisto preveč OK, da bi ji zaradi tega pripisali minuse. Ampak ob predpostavki, da želi posameznik od ure zgolj zbiranje in shranjevanje podatkov na kompu (preko kabla, brezžične povezave Soleus zaenkrat ne omogoča), potem je to to: ura direkt za vas.

ŽELITE ŠE KAJ ?

Hm. Pa je res še nekaj za komentirati. Želel bi si, da bi imel izboljšan model te ure možnost avtomatskega zaklepanja, pri čemer si predstavljam, da bi se ura ob neaktivnosti zaklenila (in nehoteno pritiskanje gumbov ne bi imelo nobenega vpliva). Nekajkrat (ne pogosto) se mi je namreč zgodilo, da sem pomotoma sprožil rumenega sredinca., kar je imelo za posledico  aktivacijo funkcije GPS, ki je bila takoj aktivirana. To seveda pomeni neplanirano izgubo energije.  Si predstavljam neljube situacije in močne besede, ki poganjajo svet naprej v trenutkih zadihanega spoznanja, da ura zaradi slabe baterije ne beleži rekordnih dosežkov.

Spotoma sem spesnil še predlog za Soleusove tržnike. Lahko bi tržili vsaj še nastavek za kolesa (sploh, ker nekateri blogerji že poročajo o zadovoljivih izkušnjah), saj ura lahko funkcionira kot kolesarski števec za manj zahtevne kolesarje, ki doživljajo kolesarstvo kot rekreacijo. Ura sicer nima možnosti beleženja kadence, lahko pa s prikazom hitrosti (km/h) in beleženjem intervalov, izrisom trase funkcionira kot kolesarski števec . Nedvomno pomladi temeljiteje preizkusim tudi ta vidik.

Druga kitica pesnitve za tržnike gre v smeri opozorila glede vsestranskosti napajanja SOLEUS 3.0 GPS naprave. Vsaj med navodili (če napajalnika že ne nudijo med dodatki) bi lahko omenili možnost napajanja  preko univerzalnega napajalnika, ki ima na eni strani USB vhod in na drugi dva vsiljivca za klasično 220 V vtičnico. Da se ob avto polnilec sploh ne spotaknem.

ZAKLJUČEK

Mislim, da sem razkril večino tistega, kar me je pri uri zanimalo, zato sem pri koncu. Torej: SOLEUS 3.0 GPS je GPS naprava, kjer sprejemanje GPS signala dela bp (malo manj skrajšano: brez pripomb), poraba energije ni velika – mali tekaški računalnik bo v veliko zadovoljstvo predvsem tistim zmernim rekreativcem, ki se prvič soočajo z GPS možnostmi in bodo tako lahko uživali v merjenju razdalj. Če se bodo še malo pozabavali z ostalimi ponujenim funkcijami, bodo lahko izvajali tudi zahtevnejše oblike treninga a(kot so npr. intervali, tempo teki ipd.).

Po pregledu ponudbe na trgu, se zdi, da gre v primeru analizirane zadeve, za uro srednjega ranga, ki bo sicer zmernemu in kar se tiče beleženja podatkov nezahtevnemu tekaču čisto dobro služila, a kdor bo od nje pričakoval še kaj več (kot npr. naslednji nabor funkcij: own zone, virtualni tekač, recovery in take stvari) bo razočaran. Tega ta ura nima. Ura ponuja osnove s katerimi se da odteči veliko kilometrov in ponuja dobro izhodišče za seznanitev z rednim tekom, za načrtovanje rednega treninga, za preučevanje različni vidikov teka. Z nadgradnjo tekačevega znanja bo ura dolgo časa povsem zadovoljivo funkcionirala, nikoli pa ne bo nudila takega udobja kot verjetno kak Garmin ali Polar višjega cenovnega razreda. Ura je sicer dovolj robustna, baterija je, ob uporabi GPS samo za rekreacijo, trpežna in več kot enkrat na teden je res ni treba napolniti. Po zagotovilih modnih očes je izgled dovolj športno normalen, da Soleusu ne izostane niti vsakodnevna uporaba daleč od športnih oči.  Ura se zdi pravšnja za osveščenega potrošnika, ki na pada na zven slovitih znamk in ne čuti ravno velike nuje po socializaciji svojih dosežkov, a vseeno ob pogledu na zbrane podatke, zaradi napredka,  ohranja tekaški entuziazem. SOLEUS 3.0 GPS je fina igrača za zmernega rekreativca.

Comments
  1. Žiga says:

    Tole pa je obširen opis ure. Mislim, da najbolj podroben do sedaj v Sloveniji. Povezava z mapmyrun res nekaj nagaja, tako da čakam na odgovor od njihovih zaposlenih, kje je napaka.

    • lebanovo says:

      Res upam, da pošlihtajo tole komunikacijo z Mapmyrun. Sem jim tudi jaz zatežil z opisom problema.🙂 Na kateri stran bi utegnila biti težava ? Soleus ali Mapmyrun ?

      • Žiga says:

        Na Soleusu pravijo da deluje, na odgovor mapmyrun pa še čakam.

      • lebanovo says:

        Hja, sem stestiral še enkrat. In verzija programa Soleus 1.1.1. pretvori tako v tcx kot v gpx in spet lahko spravim samo na everytrail.com, na mapmyrun. Na njihov odgovor čakam tudi sam.

  2. […] V spominu rumenega sprejemnika se je v obdobju od januarja do marca nabralo 30 spominov na preznojene kilometre. Navkljub, za tek, relativno ugodnih vremenskih razmerah, ki so bile v prvem tromesečju tega leta, sem večino kilometrov opravil znotraj, na tekaški stezi, a sem z zabeležkami zunanjega dogajanja vseeno dobil nekaj snovi za prvi vtis. Že na začetku lahko izpeljem: SOLUES 3.0 GPS je vsekakor zabavna in za “zmernega tekača – gadget rekreativca” nedvomno koristna naprava. Več lahko preberete v blogu. […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s