Teoretično o nakupu plezalk

Posted: 13/10/2006 in prebliski

Tudi sam sem opazil, da ima Promontana akcijo fajftenk in sem jih kot trapasti potrošnik, rekreativni plezalec, malce hribovca po duši, začel študirati. Takole na prvi pogled se zdi akcija precej ugodna, a v vsakem primeru odšteješ 16 Prešernov, kar se zdi meni še vedno precej. Denimo plezalke, ki jih ima še ena hribovska duša, rekreativna plezalka, lahko dobiš v Intersportu za deset tisočakov. Sicer češka roba z ravnim podplatom, ki so po mojem, za začetnike oziroma za nezahtevnega uporabnika popolnoma zadovoljive. Pojnt opazke je v tem, da je ona v času plezalske forme s temi “kao” slabšimi plezalkami plezala smeri takšne težavnosti, kot jih je neka druga duša uspela splezati z deset jurji dražjimi plezalkami. Ampak tako poceni plezalke so prej izjema kot pravilo in seveda so za modernega potrošnika, ki mu je racionalnost tuja, znamka pa pomembna, brezzvezne. :-) Naj ob tem dodam, da sem za  svoje zadnje plezalke vrgel 21 pesnikov in jih znucal v dveh letih (Sportiva Muira), ob tem pa po malem vedno cvilil zaradi bolečin. Kolikor sem uspel poštudirati v zadnjih dveh, treh letih, kar se bavim s plezalno turistiko, mora imeti moja naslednja plezalka naslednje lastnosti:

1…..mora biti cenovno ugodna…..po možnosti pod dvajset jurjev

2….dobro, da je podplat malce ukrivljen (ker tako lažje izkoristiš manjše stope), vendar ne preveč, ker potem noge hitro bolijo….

3….mislim, da bom sam izbral malce ukrivljene, vendar še vedno udobne plezalke, kar pomeni, da ne bodo dve cifri manjše, temveč maksimalno eno cifro manjše oziroma toliko, da  ne bom točil solz že v trgovini..glede na to, da nisem vrhunski plezalec in mi 6a vsako sezono znova predstavlja izziv🙂, menim, da popolne ukrivljenosti in totalnega prileganja plezalke nogi še ne potrebujem, ker moram prej izboljšati postavljanje telesa, pridobiti kako kilo mišične mase ter izgubiti nekaj sala…po moji kmečki logiki bi moral do 6b prilesti vsak mandeljc tudi z običajnimi plezalkami tipa Sportiva Cliff blue

 4….k zgoraj naštetemu dodajam še kakovost gume na podplatu…do sedaj sem bil s Sportivo zadovoljen…vibram guma je bila mehka, kar pomeni veliko trenja in dober oprijem, vendar so se relativno hitro obrabile (zdržijo cca 2 leti moje uporabe)…fajftenke naj bi imele gumo onyx, ki slovi kot mehak tip gume..predstavljam si, da to pomeni dobro trenje, poleg tega  naj bi se ta guma še oblikovala natančno po nogi, kar naj bi pomenilo, da lahko plezalko izkoristiš tudi na manjših stopih, kjer potrebuješ malce natančnosti….

5…plezalka, ki bo izbrana mora imeti še zapiranje na ježka…zakaj ?: večja ekonomičnost preobuvanja, ker mi gre odvezovanje in zavezovanje že pošteno na jetra…eh, postajam tečen potrošnik :-)…tisti modeli plezalk, ki jih samo natakneš, se mi ne zdijo najbolj posrečeni..sem jih že imel gor, pa mi je bilo zoprno…….

6..po možnosti naj bo zelene ali modre barve…….hehehehe
 

podobne modele, ki jih ima Promontana v akciji, prodajajo tudi na www.kibuba.com  in www.climbersonly.net  za približno tri jurje več…opazovanja v plezališčih mi govorijo, da veliko ” ta dobrih” obuje fajftenke, predvsem model anasazi lace up, ogromno jih nosi tudi velcro in galileo, medtem ko V10 vidiš bolj malo…. telih X-ray še nisem opazil, vendar so, po opisu sodeč, pravšnje za natančnejše stope…zna biti, da bodo žulile, ker so ožje….

ko se bom odločal o nakupu, bom verjetno izbiral med naslednjimi modeli: 

http://promontana.nanosplet.info/cekarcek/Obutev/Plezanje/index.php?action=detail&id=362&from=list 

http://promontana.nanosplet.info/cekarcek/Obutev/Plezanje/index.php?action=detail&id=363&from=list 

http://www.kibuba.com/katalog/product_info.php?products_id=607  

http://www.kibuba.com/katalog/product_info.php?products_id=599  in favoritke, najdene na www.climbersonly.net:

 http://www.climbersonly.net/Plezalke/ScarpaVeloce.jpg 

Tele zelenke slišijo na ime Scarpa Veloce, prodajalci pa pravijo: Izredno udoben in natančen čevelj. Malo širši model, ki se le minimalno raztegne. Cena: 17 kitic

……očitno bo potrebno v štacuno na  združitev teorije in prakse…….  

Comments
  1. Damjan says:

    Evo, še moje izkušnje pri nakupovanju plezalnikov,
    po 2 letih kolikor toliko intenzivnega rekreativnega plezanja:

    Lastnosti, ki bi jih moral imeti plezalnik:
    – cenovno ugoden (do 18 prešercov)
    – udoben, kar je najbolj pomembno
    – dobra guma (5.10)
    – ukrivljenost podplata zaenkrat ni igrala bistvene vloge

    Vse je pa odvisno, kakšno obliko stopala imaš.
    Jst imam malo širše stopalo spredaj, zato mi določeni modeli sploh niso udobni (npr. LaSportiva Venom)

    Velikost mora biti taka, da je palec še vedno nekoliko pokrčen, plezalnik pa še vedno udoben.

    Velcro sistem je enostavnejši, z vezalkami pa lahko plezalnik v sprednjem delu bolj zategneš.
    Zopet odvisno, kaj hočeš.

    Plezat z določenim plezalnikom se moraš seveda tudi navadit. Razlika je, ali plezaš s tršim ali mehkejšim plezalnikom.

    Pa poglejmo moje preizkušene modele:

    5.10 Galileo – imam in sem z njimi zadovoljen, lahko bi kupil 1/2 št. večje (sedaj imam isto št. kot nogo); raztegneje se ne, dobra guma.
    Ker je sintetičen, se precej bolj usmradi kot usnjen copat, he he

    LaSportiva Venom – ni za mojo nogo

    Scarpa Vision (laceup) – super udoben plezalnik, nisem ga še dost preizkusu, raztegne se vsaj za 1 št.; jst sem kupu 1.5 št. manjšega in upam da bo čez čas glih pravšnji.

    LaSportifa Clif blue – moj prvi plezalnik, ki sem ga kupil pred 3 leti, mel za plezat par mesecev, pol samo za telovadnico, pol so pa v kleti ležal kakšno leto. Pa sem jim dal zamenjat gumo (kao 5.10 pri Stivaletu), mal sem jih dal še raztegnit, ker so me preveč tiščal, in pol sem začel z njimi plezat. Najprej samo lažje, pol sm pa kr vse z njimi začel plezat, ker se mi ni dalo tesnejših plezalk nase dajat. Ugotovitev je presenetljiva: zato, ker je mal večji plezalnik (beri: zelo udoben), do zdaj nisem imel kakšnih težav, da zaradi tega ne bi preplezal kakšne smeri. Pred kratkim sem v njih celo splezal eno 7b, bolj kot ne platasto smer. Tok o tem, kaj se da z “navadnimi” plezalkami splezat. To je to – udobnost na prvem mestu.

    Moraš pa vedt, če kupuješ plezalnik za dolge smeri, morajo biti pa sploh udobne. V plezalniku, ki se ne raztegne (sintetika, npr. 5.10) to dokaj hitro ugotoviš. Če ti v trgovini ni udobna, pozabi nanjo.

    Pri plezalniku ki se raztegne (usnje – npr. LaSportiva, Scarpa), pa je to mal večji problem, ker ne veš, ali se raztegne za 1/2 št., ali pa za 1, 1.5 št. Edini recept je, da nekoga, ki ima take, ki bi jih hotu kupit, probaš in vidš, al pa da ti pove, za koliko se raztegnejo. Vsekakor je pri takih plezalkah težje najti tako, ki bo po npr. po 10-kratni uporabi ravno pravšnja.

    Tvoje favoritke so zelo udobne, vendar pa se tudi raztegnejo, vsaj 1 št., če ne več.

    Sumasumarum: za plezanje tja nekje do 7a sploh ni važen kateri model, kakšna guma, ipd., važen je, da je plezalnik udoben, in da znaš uporabljat noge in še enkrat, noge!

    Ej sem se razpisu! Za tole se bova mogla za kakšen per zment, he he !

  2. lebanovo says:

    definitiivno se bova zmenila za kakšen pir, če ne celo za gajbo…:-)..tako nekako si jaz predstavljam kakovostno blogersko debato….tenks za tele uporabne informacije…

    p.s. prodajalce po štacunah že malo maltretiram..sicer pa tudi sam trenutno gonim ene znucane Cliff blue …po posredovanju Stivala kakopoak..:-)

  3. lebanovo says:

    zanimivo, da je članek nastal kot posledica dopisovanja med frendi pred tremi leti, pa je še vedno eden bolj branih..sklepam, da ga bero predvsem začetniki…..a da bi kak zapisal svoje izkušnje po kakem letu plezanja,..eh..to pa ne..pretežko ? ni časa ?..preslab članek ? sem preveč falil ? prevzetnost ali pristranost ?…eh,kdo bi vedel, a mene pa le zanima..bralci, prosim reagirajte, niste sami, ta nakupovalna tema bo še kar nekaj časa aktualna….vsaj po narašačanju popularnosti outdoor šport sodeč….pa ne, da sem ravno navdušen nad tem..

Leave a Reply

